søndag, mai 28

 

Supporter-skuff

"Nei Marte, de synger IKKE "ÆLSKAR Braaann, Bærrgens stothet", de synger "SK Braaann, Bærrgens stolthet", opplyste de jeg så Brann-Lyn 2-0 sammen med i dag. Alle var enige om at jeg tok feil på dette, ikke helt uviktige punktet. Jeg fortsatte å synge inni meg.

Selv om jeg ikke hadde sett kampen, noe som som regel er tilfelle, hadde jeg ikke kunnet unngå å få med meg hva som skjedde på Stadion, så lenge jeg bor og lever i Bergen sentrum.

-- Gje meg en pøøølsæh, med beiken, eg e så jækla SUUULTÆNN, informerte den vaiende, alkodunstende unge rødkledde mannen på Seven Eleven. Etter kampen. --Eg ska på Fottiken no (les: Fotballpuben), peste han videre, og så sa han noe grisete mens han trykka seg opp mot meg, som var uheldig å stå foran han i køen. Han fikk beikenpøøølsæhen sin, og var glad, det er jo fint, i og med at Bærrgens stolthet jo hadde vunnet og alt.

Nå i sted gikk to typer forbi vinduet mitt og sang: "Vi e Braaann, Bærrgens stolthet", og jeg spissa ørene såklart, men på grunn av dette uunnværlig høye alkoholinntaket som gjerne er forbundet med fotballgalskap, var det HELT umulig for meg å høre forskjell på ÆLSKAR og SK.

Jeg synes SK er mye mindre lidenskapelig enn ÆLSKAR. Det er opplagt. Og jeg akter å fortsette å synge min egen versjon, helt stille naturligvis, eventuelt inni meg, når det føles naturlig.

Ækte lidenskap har et navn...

Comments:
Jeg tror du bare må melde deg inn i supporterklubben, og deretter melde deg som dikter. Så får vi orden på dette!
 
Legg inn en kommentar



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?