torsdag, mars 2

 

Miss Marte

Miss Norway fikk nettopp krona på hodet. Jeg kunne selv nesten vært Miss Norway. Det var SÅ nært. Jeg ble intervjua av Miss Norway-folkene. Nei, jeg hadde ikke bikini på. Relativt vanlige 90-tallsklær. Faktisk var jeg på jobb for Troms Folkeblad. Jeg skulle dekke et Miss Norway-arrangement på et hotell som seinere brant ned, men nå er bygd opp igjen. Det var få jenter som hadde meldt seg på. Selvfølgelig. For å være nøyaktig så var det én. De fleste var jo bare der for å se på hvem som turte å melde seg på, og etterpå si ting som:"fyfaen ho der trur ho e så jævli fin" og lignende. Jeg hadde ingen tanker om å delta i konkurransen. På dette punktet krever jeg å bli trodd. Men jeg ble altså BÅRET inn på intervjurommet av to lokale menn, jeg vet ikke om de prøvde å hjelpe arrangørene eller om det bare var for å plage meg. Det hjalp ikke at jeg slo og sprella og ba dem slippe meg ned. De satte meg ned midt på gulvet foran den måpende juryen, og jeg hadde valget mellom å løpe eller bli stående. Juryen smilte og ba meg sitte ned. De stilte meg spørsmål som jeg ikke husker lenger. Det var så ufattelig pinlig. Jeg forklarte at det var en misforståelse at jeg befant meg der inne. At jeg var journalist og ikke hadde lyst til å bli båret noe sted. De smilte bare, og etter ei veldig kort stund sa de at jeg kunne gå. Flere jenter ble overtalt den kvelden, og den peneste vant. Hun så ikke spesielt glad ut. For etterpå trodde jo alle at hun trodde hun var noe, og det er jo ingen drømmesituasjon.

Comments:
Dette skjedde med en venninne av meg også. Miss Trude, altså miss Harstad. Hun vant, stakkars! Havnet i avisen med missebånd på seg, og måtte reise på landsdelsfinale og bli vurdert av en jury. Hun ble veid og funnet for lett. Så var den missehistorien over.
 
Altså, ingen blir vel TVUNGET til å være med på en misse-konkurranse. Det er jo faktisk nesten ikke mulig, slik jeg ser det (hvis det ikke var sånn at det aldri mer ville bli vår og markjordbærbestanden ville opphøre å eksistere for alltid hvis du IKKE deltok).

Jeg velger derfor å tro at både Polarinnen og Miss Trude/Harstad hadde dritlyst til dette innerst inne, inntil det motsatte blir bevist.
 
Off det er så slitsomt med all denne jenteloven. Kan JEG noe for at andre ikke blir båret rundt omkring liksom...
 
Hadde hatt spisse sko den gangen, så hadde du nok vunnet. Moralen er: Man må aldri få spisse sko før man er voksen. Eventuelt: Man må aldri finne seg i å bli bært rundt av en miss norway-arrangør. Tacky. Fryktelig tacky.
 
Dere må lese bedre damer. Jeg har ALDRI blitt tatt i av en Miss Norway-arrangør. De var to lokale innfødte menn det var snakk om.
 
Jeg har mest tro på sherrox'er, jeg da.
 
Du har ikke vært i Nord-Norge, Linn. Forskjellen på nord og sør er at i nord kan du ikke gjøre mye før folk sier at "ho trur ho e nåkka, ho dær".

Stakkars Miss Harstad slet lenge med ettervirkningene. Det var rett og slett bare to påmeldte, hvorav den ene var en som er påmeldt hvert eneste år. Dermed tvang de Trude og en til opp på scenen. Og der ble hun miss, stakkar. Stakkar, stakkar, stakkar.
 
Hvor er miss Marte på 8.mars?
 
8.mars var en god dag. Jeg hørte Brann-supportere brøle "Vekk med pakket!" i flere minutter, mens selveste festspilldirektøren sto folkelig midt blant de rødkledde. Jeg traff en felespillende folkemusiker. Og jeg var på en støy-konsert som jeg overhodet ikke likte, men man trenger jo impulser. Nei, jeg gikk ikke i tog i år heller. Men det kunne jeg godt ha gjort. Jeg mener Siv Jensen er usolidarisk.
 
Siv Siv Siv. Hvor skal dette ende? Siv er en mobber. Uansett hva dette blonde bombenedslaget mener, har jeg registrert at jeg er 100% uenig. At hun også er usolidarisk er derfor ingen bombe.
 
Legg inn en kommentar



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?