tirsdag, januar 10

 

Litt meir jul


Siden disse julehistoriene er verd å lese, skynder jeg meg å videreformidle dem før jula er totalt passé. Jeg ber dere spesielt merke dere den øverste dama, Annie , og hennes strabasiøse ferd mot Norges nordligste kommune, altså Nordkapp, før ho kunne la julefreden senke seg i bestemora si lune stue. (To ekstraordinære kvinner).
Jeg var i Honningsvåg (byen i Nordkapp) i fjor sommer, da Annie gifta seg med en flott Toten-mann i skotsk kilt. Bryllupet varte i tre dager, og det var et herlig eventyr. Været er vilt der i juli også. Widerøe stakk helt til den andre sida av Finnmark med kjæresten min på grunn av uvær. (Vi tok hvert vårt fly). Heldigvis er det oppsiktsvekkende mange flyplasser i Finnmark. Jeg betalte utrolig dyr billett på Nordkapp-platået. Ute på kanten der var det storm. Ho Elin Tvedt var ikke der. På bildene i turistbrosjyrene ligger midnattsola og dupper lekent i havet. Jeg så absolutt ingenting, men fikk en veldig frisk farge i kinnene. Så jeg forestiller meg den brutale vinteren i Honningsvåg. Og tenker at ho bæstemor blei glad for julebesøk.

Comments: Legg inn en kommentar



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?