tirsdag, januar 24

 

Jeg klippa neglene hennes

Etter et intenst påtrykk fra flere av mine faste lesere, skal jeg berette om da jeg klippa neglene på kona til intervjuobjektet mitt. Jeg befant meg altså i stua til et eldre ektepar. Fordi mannen skulle fortelle en historie til Troms Folkeblads utsendte medarbeider, altså meg.
Jeg husker ikke hva saken handa om. Jeg husker bare hva kona hans hadde på hjertet. Ho satt i en stol halvveis med ryggen til, og da ho oppdaga meg ropte ho: - Kan du klippe neglene mine?
Mannen hennes ble utrolig flau og prøvde kjempefort og hektisk å få den eldre kvinna til å forstå at den unge dama med blokka ikke var ansatt i helsevesenet. - Hæ??
Jeg skjønner at ho ble forvirra. Jeg så jo ikke akkurat ut som noen journalist. Ikke flass på skuldrene og ingen skinnvest. Dessuten hadde ho nedsatt hørsel. Og en slags leddsykdom, så ho ikkje kunne åpne handa, men satt og klemte på en klut.
Jeg reiste meg og sa at selvfølgelig skal jeg klippe neglene dine, og så gjorde jeg det, på alle ti, og så ferdig med det og tilbake til intervjuet med en tydelig letta ektemann.
Det jeg synes er det rareste med denne historien, er reaksjonen da jeg fortalte hva som hadde skjedd til ei venninne som jobba på et sykehjem. Ho syntes det var EKKELT å klippe andres negler, ÆSJ sa ho. KA? Sa jeg, tørker ikke du romper og alt mulig? Jojo, sa ho, det er jo heilt OK, men NEGLA! FISJ. Sa ho.

Comments:
Så snill du er mot de eldre damene! Helt fantastisk!
 
Ja. Ikke glem at jeg også mer enn gjerne bruker lunsjpausen til å hjelpe senile damer å handle klær.
 
Jeg må si jeg beundrer deg. Da jeg jobba på sykehjem en sommer ble jeg bare kalt "dødsengelen".
 
Mens jeg altsaa setter grensen for hjelpsomhet mot gamle damer ved nedhugging av meterhoeye traer mens ektemennene deres er ute et aerend.

Jeg tror ikke dette er veldig kontroversielt.
 
Alvorlig talt, Marte. Jeg forstår ikke hvordan du havner borti sånt. Jeg synes jeg hører for meg at noen spør Uroen om å klippe neglene deres. Hahahahahaha. Liksom.
 
Kanskje æ utstråle en slags lukt, fra knean. Har hørt at hunderedde folk gjør det, at hundan merke hundeskrekken på grunn av kne-lukta demmes.
 
Legg inn en kommentar



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?